Artyści

Istnieje już prawie dwadzieścia lat. Od samego początku istnienia chór zgromadził młodych twórczych ludzi o wspólnych upodobaniach estetycznych. Credo chóru –to twórcze poszukiwania, pragnienie ideału w wykonaniu, entuzjastyczny stosunek dyrygenta i chórzystów do wspólnego działania. Chór jako jeden z pierwszych przywrócił wykonanie  duchowej spuścizny XVII-XVIII w. nieznane i rzadko wykonywane utwory Leopolity, M.Dyleckiego, M.Berezowskoho, D. Bortnianskoho, M. Lysenki, M. Werbyckoho.  

Czytaj więcej: Kameralny chór „Gloria”

Lwów jest kojarzony przez wielu jako miasto europejskie przede wszystkim dzięki swej „muzyce, zastygniętej w kamieniu” - niepowtarzalnemu historycznie-architektonicznemu zespołowi. Lecz teraz każdy może bezbłędnie zidentyfikować przynależność tego dawnego miasta do kultury europejskiej, nawet tam nie bywając, - wystarczy posłuchać muzyki w wykonaniu orkiestry symfonicznej „INSO-Lviv”.
Koncerty i nagrania „INSO-Lviv” zachwycają urokiem eleganckiego wyrafinowania i na tym polega prawdziwy gust europejski. Akademicko wyszkoleni młodzi artyści, którzy grają muzykę rożnych krajów i epok, demonstrują jednocześnie zapał, natchnienie, świeżość interpretacji i artystyczną dojrzałość. Przekazują estetykę stylu i kontekst epoki, niezależnie od tego czy to muzyka świecka czy sakralna.

Czytaj więcej: Akademicka młodzieżowa orkiestra symfoniczna „INSO-Lviv”.

Studiowała w Akademii Muzycznej w Łodzi (Magister Sztuki), w Konserwatorium w Amsterdamie (Magister Sztuk Muzycznych) oraz na Uniwersytecie Stanowym w Arizonie, USA (Doktor Sztuk Muzycznych). Uczyła się gry na organach u Kimberly Marshall, Jacques’a van Oortmerssen’a, Ireny Wisełki-Cieślar i Grażyny Fajkowskiej. W trakcie studiów uczestniczyła w kursach i lekcjach prywatnych prowadzonych przez wybitnych artystów europejskich, między innymi takich jak: Olivier Latry, Guy Bovet, Ludger Lohmann, John Scott, Susan Landale, Pieter van Dijk, Lorenzo Ghielmi, Peter Planyavsky, Wolfgang Seifen.

Czytaj więcej: Ilona Kubiaczyk-Adler

Muzykolog i dyrygent (Ukraina), absolwent wydziału historii i teorii muzyki lwowskiego konserwatorium ( teraz – Lwowska Narodowa Akademia Muzyczna im. M. Łysenki) i aspirantury przy Instytucie muzykologii, folklorystyki i etnologii im. M. Rylskoho NAN Ukrainy, doktor folozofii.
Jako dyrygent rozpoczął swoje występy od 1999 r. z Chórem Kameralnym „Gloria” i orkiestra „Leopolis”, z którymi, oprócz licznych tournee, przygotował autorskie programy kompozytorów współczesnych – M. Skoryka, J. Łaniuka, A. Nikodemowicza, P. Vasksa, A. Pärta, M. Pepy, zrealizował liczne wykonania premierowe utworów kompozytorów współczesnych, między innymi – Z. Bujarskiego, I. Szczerbakowa, G. Gawrylec, W. Runczaka, W. Poliowoji, O. Szczetyńskoho, B. Froliak, B. Segina.

Czytaj więcej: Wołodymyr Sywochip

Studia w warszawskiej Akademii Muzycznej w klasie organów Feliksa Rączkowskiego ukończył z wyróżnieniem w 1972 roku i kompozycji w klasie prof. Tadeusza Paciorkiewicza w roku 1974. W roku 1972 otrzymał nagrodę specjalną na konkursie improwizacji organowej w Kilonii. Był finalistą konkursów improwizacji w Haarlem (1973) i Norymberdze (1978). Koncertował niemal we wszystkich krajach Europy, a także w Izraelu, USA, Kanadzie, Australii, Korei Południowej i Japonii.

Czytaj więcej: Andrzej Chorosiński

Jest absolwentem Białoruskiej Akademii Muzycznej w Mińsku (klasa prof. N. Wołkowa).
W latach 1979-90 był solistą Orkiestry Symfonicznej Teatru Wielkiego w Mińsku, od 1986 r. do 1990 r. - wykładowcą na Białoruskiej Akademii Muzycznej.
Laureat kilku konkursów trąbkowych. Od października 1990 r. objął prowadzenie klasy trąbki w Akademii Muzycznej we Wrocławiu, a od 2006 r. w Akademii Muzycznej w Łodzi. W latach 1992-2006 był solistą Filharmonii Wrocławskiej.

Czytaj więcej: Igor Cecocho

Śpiewaczka – mezzosopran. Absolwentka dwóch wydziałów Akademii Muzycznej w Łodzi: Instrumentalnego w klasie fortepianu (1988 r.) i Wokalno-Aktorskiego w klasie Jadwigi Pietraszkiewicz (1992 r.). Studia wokalne kontynuowała pod kierunkiem Andrzeja Orłowicza w Kopenhadze. Uczestniczyła w wielu międzynarodowych konkursach muzycznych, otrzymując wysokie nagrody.

Czytaj więcej: Urszula Kryger

Urodziła się w 1990 roku w Uljanowsku (Rosja). Naukę gry na fortepianie rozpoczęła już w wieku czterech lat w szkole muzycznej im. Milija Aleksiejewicza Bałakiriewa w Niżnym Nowogrodzie,a następnie kontynuowała ją w konserwatorium muzycznym M.I. Glinki. Obecnie studiuje muzykę organową pod okiem profesora Martina Sandera w Hochschule für Musik Detmold w Niemczech. Swoje muzyczne zdolności ucząc się od znakomitych artystów takich jak: Ton Koopman, Olivier Latry, Guy Bovet, Ben van Oosten, Louis Robilliard, Michael Radulescu.

Czytaj więcej: Anastazja Kovbyk

Ukończył Ogólnokształcącą Szkołę Muzyczną I i II stopnia im. Karola Szymanowskiego we Wrocławiu, w klasie organów mgr Klemensa Kamińskiego (1994r.). Edukację muzyczną kontynuował w Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu, wieńcząc ją dyplomami: na Wydziale Instrumentalnym w klasie organów prof. Andrzeja Chorosińskiego (1999 r.) oraz na Wydziale Kompozycji, Dyrygentury, Teorii Muzyki i Muzykoterapii w klasie kompozycji prof. Zygmunta Herembeszty i prof. dr. hab. Krystiana Kiełba (2003 r.).

Czytaj więcej: Piotr Rojek

Urodziła się na Litwie, w niewielkim mieście w okolicach Wilna. Swą edukację muzyczną rozpoczęła w szkole artystycznej im. Ciurlionisa w Wilnie. Studiowała grę na organach na Akademii Muzycznej w Wilnie u prof. L. Digrysa. Kontynuowała naukę w Lipsku w Hochschule fuer Musik und Theater im. Felixa Mendelssohna-Bartholdy’ego w klasie organów prof. Ch. Krummachera. Tam otrzymała dyplomy z zakresu Muzyki Kościelnej i Organowej.

Czytaj więcej: Dovile Savickaite

Urodził się w 1962 roku w Pradze, studiował w Konserwatorium Praskim oraz w Akademii Muzyki i Sztuki w Pradze, zdobywajac dyplomy z gry na organach (u prof. Jaroslava Vodražka), kompozycji, dyrygentury i teorii muzyki. Brał udział w kursach mistrzowskich J.Guillou (w Paryżu), H.Rillinga i F.Donatoni. Otrzymał liczne nagrody w dziedzinie improwizacji organowej i kompozycji. Jest profesorem w Konserwatorium Praskim i prowadzi miedzynarodowe kursy mistrzowskie (w USA, Wielkiej Brytanii, Francji, Afryce Południowej).

Czytaj więcej: Michał Novenko